Fly fra Afrika til Sørøst-Asia bestilt!

Da var også fly fra Afrika til Sørøst-Asia bestilt! Jeg var heldig å få en nokså god pris på flyturen og setter meg på flyet til Kina 14 august!

Ca 15 timer senere er jeg fremme i Kinas hovedstad - Beijing!
Gjennom Momondo har jeg funnet begge flyturene jeg skal ha til nå - til en billig penge. 

14.august går flyet fra Mombasa i Kenya. Noen dager før dette befinner jeg nok på Zanzibar, utenfor Tanzanias kyst. Fergen inn til fastland tar rundt 1,5 timer. Samt f.eks busstur fra Dar Es Salaam til Mombasa tar rundt 10 timer.. Dette er nok billigste alternativ om ikke jeg velger å haike - bare for å teste eventyrlysten litt også.


Til Mombasa må jeg hvert fall komme meg, men jeg setter av et par dager til dette og tid i Mombasa. Flyet går hvert fall 16:05 fra Mombasa og mellomlander i Dubai. Her flyr jeg med Rwanda Air. Air China tar meg med videre; 11:45 mandag, dagen etter, er jeg fremme i Beijing!

Prisen for hele turen fra Mombasa til Beijing er på latterlige 3700,-. Ca 9502 km eller 14 timer og 40 min senere må vel sies å være verdt det til den prisen. 

Det vil vel i grunnen si at jeg har brukt ca 7000 på å reise halve jorden rundt - det er ikke verst!

Gi meg en hilsen!