Reiseforsikring

Etter mye sammenligning og sjekk med forskjellige reiseforsikringsselskap fant jeg til slutt frem til en forsikring som passer meg perfekt - og til en god pris!


Forsikring er dyrt, men ekstremt viktig å ha med på tur. Reiseforsikringen jeg endte opp med har en stor dekningsoversikt og passer turen min veldig bra.


Regner med at jeg ikke havner i samme situasjon som denne stakkaren, men man kan aldri vite..


Jeg fant til slutt ut at Gouda reiseforsikring dekker det jeg trenger og tilbyr også en hyggelig pris.


Jeg kommer til å kjøpe en helårsreiseforsikring. Det vil si at du kan reise på en reise i inntil 45 dager, være hjemme på din bostedsadresse i Norge i en eller flere dager, for så å dra ut på en ny reise og være dekket av den samme forsikringen. Forsikringen er gyldig i ett år fra startdato. 


De 45 første dagene av turen vil jeg være dekket av helårsreiseforsikring. Fra dag 46 på tur går jeg over på en ungdomsreiseforsikring. Under 35 år og gjelder fra 2-365 dager. 


Prisen vil da havne på rundt 1095 for helårsreiseforsikringen + Ungdomsreiseforsikring fra 18.juli til f.eks 12.desember, 5380,-.


Totalt vil det bli rundt 6475,-, dersom jeg kommer hjem til jul.


Det som trakk meg mot Gouda var at her har de ingen begrensninger på høyde eller dybde. Dvs at de dekker alle typer ekstremsport/risikosport. I tillegg til dette dekker også forsikringen følgende: Reisesyke, hjemtransport, ulykke, invaliditet, død, reisegods, sykeledelsagelse/tilkall, hjemkall, reiseavbrudd, privatansvar, rettshjelp, innhenting og evakuering. Perfekt!

Gi meg en hilsen!