Kung Fu skole booket!!

JAVEL!! Da var KUNG FU SKOLE i Wudang fjellene booket! Det her er så magisk at det er helt latterlig. Det her vil du lese mer om!


2 uker hvor Master Wang skal trene meg! Ja, det er akkurat som på film!

AHOGAEIOIJAGSIJHÆØÆA!!!


Stemningsmusikk!


Master Wang trener gigong, meditasjon, Wudang´s indre kampsport som taiji, xingyi, bagua og andre wudang stiler. Jeg skjønner ikke det bær av hva det her er, men det høres så kult ut!!



Skolen er plassert i Wudang fjellene nokså sentralt i Kina. Skolen ligger i UNESCO World Heritage siden av Wudang fjellene.

Jeg har blitt anbefalt av skolen å starte med taiji eller wudang kungfu som kan minne om chunyang quan. (Det sier meg i grunn ingenting) Videre sier de at dette er en ren yang bokse stil. Eller Taihe Quan, som er harmonisk boksing (OG som har en hemmelig "skill" av daoist monkene i Wudang) Ja, jeg er solgt..


Treningsfasilitetene er utendørs, omringet av templer, skog og fjellkjeder. En typisk dag på skolen består av følgende: Dagen starter kl 05:00 med joggetur/kondisjon, spenst, uttøyning og styrketrening frem til kl 07:00. Frokost. Andre treningsøkt begynner kl 08:00 og varer til 11:00. Her er det grunnleggende kung fu trening og alt det innebærer, samt løping og uttøyning. Deretter er det en pause på dagen, med middag. Ettermiddagsøkten, fra 15-18, er økten man prøver seg på nye ting, som barhånds eller våpen trening, eller andre kampsporter. Så kommer siste økten på kvelden, 20-21, hvor det er nok en løpetur samt uttøyning og meditasjon/qigong. Maks trening per dag er 9 timer hver dag, mens de normale klarer seg med 6 timer. Her skal ikke jeg holde igjen på noe hvert fall.. 9 timer, pff. 

Ellers er det store muligheter for andre ting i området. Joggeturer, fjellturer, besøke landsbyer, sightseeing, temple hopping, bo i daoist kloster eller til og med palasser. Svømming, fisking, vandre gjennom det fargerike gatemarkedet, prøve gatemat og lokale restauranter, besøke Xiangfan elelr Shiyan by, ta en båttur, gå til en tradisjonell daoist urte doktor eller en lokalkjent blind massør? Eller se etter historiske steder, helt på egenhånd, i Wudang fjellene der man har mulighet til å komme seg unna turisme og folk. Her kan man blant annet se etter slanger, ulver, ville aper eller besøke ape-dalen! OH MAN!

Ca 3000,- koster hele oppholdet og varer i 2 uker.
Prisen er inkludert overnatting på 4 mannsrom, 3 sunne kinesiske måltider til dagen og selve opplæringen.





Ikke galt å våkne opp til en joggetur her..
Master Want blir min personlige trener...

Gi meg en hilsen!