Masai Mara safari

Da er nok en safari i boks. Etter en fridag i Nairobi setter jeg kursen mot Masai Mara og Lake Nakuru!


"Tilfeldigvis" er dette tiden når millioner av dyr krysser nasjonalparken - og jeg havner midt i det!!


Stemningsfilm!

Stemningsmusikk!


Da var også denne safarien i boks. Etter å ha sendt en hel haug med mail har jeg endelig fått tak i en operatør jeg er fornøyd med. Jeg blir hentet på Wildbeest Campen, som jeg bor på første døgn i Nairobi, 20 juli og er tilbake igjen 24 juli. Det er endeløst med operatører som tilbyr safari i Kenya. Prisnivået her ligger på alt mellom rundt 3000 - 20 000,-. Jeg bestemte meg for at luksus lodger og hoteller var ikke noe å bruke penger på, da det er opplevelsen i nasjonalparken jeg er ute etter. Derfor bor vi for det meste i telt på campingplasser vi setter opp underveis.


Safarien bestilte jeg gjennom operatøren Sana Highlands Trekking til den nette sum av ca 3000,- NOK. Ikke verst for en 4 dagers safari. Planen er som følger:



Dag 1 - Nairobi til Masai Mara.
Ca 5 timers kjøretur fra Nairobi gjennom blant annet Rift Valley, med stopp på utkikkspunkt for foto/film. Lunsj i Narok by. Kommer til Masai Mara Nasjonalpark på ettermiddagen slik at vi rekker en safari tur på kvelden og får med oss solnedgang i parken.








Dag 2 - Masai Mara.
Full dag i parken med safari. De "store 5" kan sees (Løve, elefant, bøffel, leopard, neshorn). Piknik lunsj i parken. Også besøk til flodhestene (eller hippoptpatatamus) og krokodille bassenget. 










Dag 3 - Masai Mara / Lake Nakuru
Etter full frokost, tidlig avgang til Lake Nakuru. Ankommer dermed innsjøen rundt ettermiddagen. Rosa flamingoer, pelikaner, colobus ape og neshorn så langt øye kan se!





Dag 4 - Lake Nakuru / Nairobi
Etter frokost, kjøretur til Lake Nakuru for å se på blant annet flamingoer, neshorn, leopard og bøffel. Lunsj i parken, før retur til Nairobi på ettermiddagen.


På selve safarien blir vi 2 - 8 stk i bilen. Vi kjører i safari mini-vans med åpent tak og vinduer. Transport, tilgang til park, overnatting, safari turer, engelsktalende guide og 3 måltider til dagen er inkludert i prisen.

Gi meg en hilsen!